5 טיפים שיקלו עליכם וישמרו על בריאות גופכם במהלך ניקיונות הבית!

5 טיפים שיקלו עליכם וישמרו על בריאות גופכם במהלך ניקיונות הבית!

מאת: תומר גבע | מאמן כושר אישי, ריצה ושחייה
מומחה לאימון גופני, ספורט ובריאות

facebook-50בקרו גם בעמוד הפייסבוק של תומר גבע

 

אינסטגרם לוגובקרו גם בעמוד האינסטגרם של תומר גבע

 

ניקיונות הבית הם משימה לא חביבה על רובנו ואם היה אפשר לוותר עליהם הרי שהיינו עושים זאת בשמחה. אולם, אם בחרתם לעשות זאת בעצמכם ולא לשכור את שירותיה של עוזרת הבית, חשוב שתקפידו על מספר פעולות שיקלו עליכם וישמרו על בריאות גופכם.

אימון כושר אישי - המלצות שיסייעו לכם לשמור על בריאות גופכם במהלך ניקיון הבית

1. שטפו את הרצפה עם נעליים, כך תמנעו מהחלקה ותפחיתו עומס ממפרקי הקרסול, הברכיים והגב. הדבר חשוב במיוחד לאלו מכם העושים שימוש במדרסים .

2. החליפו אחת לכמה זמן את היד המבצעת את הגריפה במגב (ימין/ שמאל לסירוגין). באופן זה תאפשרו הפעלה סימטרית של השרירים והמפרקים לאורך הגו לצד הפעלה סימטרית של הזרועות וחגורת הכתפיים ואפילו תשפרו את הקואורדינציה. הקפדה על תנועתיות סימטרית בתפקודי היום יום מאפשרת שמירה על טווחי תנועה תקינים בשני צידי הגוף ומפחיתה  את הסיכון להתהוותם של כאבי מפרקים ( גב תחתון, צוואר וכדומה), על רקע חוסר איזון תפקודי.

3. בעת הרמת חפצים בבית, שטיפה וסחיטת מטלית הרצפה מעל הדלי וכדומה הקפידו על כיפוף הברכיים תוך שמירה על גו ישר (בדומה לתנועה בתרגיל הסקווט – תמונה 1), תוך גיוס שרירי הליבה, והימנעו מכפיפת עמוד השדרה לפנים מעמידה ישרה.

תמונה 1

אימון כושר אישי - תרגיל סקווט עם פיטבול

תמונה 1 להלן, אופן הביצוע :
עמידה ישרה בפישוק מעט רחב מרוחב האגן. לאחר איסוף הבטן וגיוס שרירי רצפת האגן, יש  לכופף בהדרגה את הברכיים כאשר הישבן נוטה לאחור (בדומה לישיבה על כיסא) ושמירה על עמוד השדרה והאגן במנח הניטראלי שלהם. יש לבצע שאיפה בעת כיפוף הברכיים ונשיפה בעת יישור הברכיים והחזרה לעמידה ישרה.

4. ניקיונות הבית מוגדרים כפעילות גופנית ובשל כך מלווים בהוצאה אנרגטית לא מבוטלת. אי לכך, יש להקפיד במהלך הניקיונות על צריכת נוזלים נבונה בליווי ארוחה קלה כדוגמת פרי.

5. בסיום כל פעולות ניקיון הבית בצעו מספר תרגילי תנועה ומתיחות בדגש על שרירי הרגליים והגב. להלן מספר תרגילים מומלצים:

אימון כושר - תרגילי מתיחות
אימון כושר אישי - תרגילי תנועה ומתיחות לגב

כתוב תגובה