אודות האימון

אימון כושר אישי או קבוצתי מודרך לילדים ולנוער הנו הדרך היעילה והבטוחה לבנייה והשגת רמת כושר גופני אופטימלית התואמת את גילו של הילד/ה או הנער/ה.
מסגרת האימון מבוססת על תוכנית אימון כושר רבת מרכיבים המאפשרת שיפור כלל מרכיבי הכושר הגופני הבריאותי של הילד/הנער באופן הדרגתי, מגוון, מבוקר ומאוזן תוך הקניית הרגלים לתזונה נכונה ומאוזנת.

למי מיועד האימון ? 

  • ילדים ובני נוער המעוניינים בשיפור הכושר הגופני, שכלול המיומנויות המוטוריות, שיפור הכישורים והביצועים הספורטיביים ואימוץ הרגלי אורח פעיל ובריא
  • ילדים ובני נוער הסובלים מהשמנה או עודף משקל
  • ילדים ובני נוער הסובלים מלקויים ביציבה ובתפקוד המוטורי
  • ילדים ובני נוער העוסקים בספורט הישגי השואפים לקדם ולשפר את ביצועיהם הספורטיביים בענף

לפרטים נוספים ולפגישת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו ל: 052-2481656
או מלאו את פרטיכם 👇 ואשמח ליצור עמכם קשר בהקדם.


להאזנה לריאיון בשידור חי ברדיו 90FM עם נפתלי קון על חשיבות הפעילות הגופנית והאימון בקרב ילדים ובני נוער לחצו על הקישור👇: 
 

5 (1)הרגלי פעילות גופנית אשר מתבססים החל מהילדות, עשויים להוביל לעיסוק מתמשך בפעילות גופנית גם בבגרות.
העדויות המחקריות הקיימות עבור קבוצת הגילאים 5 -17 שנים תומכות במסקנה כי פעילות גופנית סדירה מספקת יתרונות בריאותיים בסיסיים בקרב ילדים ובני נוער. היתרונות הבריאותיים המתועדים כוללים; עליה בכושר הגופני (עליה בכושר האירובי ובכוח השריר יחד), ירידה במשקל השומן, הקניית פרופיל גורמי סיכון מועדף למחלות לב – כלי דם ומחלות מטבוליות (סוכרת, יתר לחץ דם, השמנה וכד'), עלייה בצפיפות העצם וירידה בסימפטומים לדיכאון. פעילות גופנית בקרב ילדים ובני נוער קשורה באופן חיובי לבריאות הלב – ריאה והבריאות המטבולית. בנוסף,  פעילות גופנית סדירה תורמת להתפתחות מוטורית תקינה, רכישה ושיפור המיומנויות המוטוריות, שיפור הכישורים והביצועים הספורטיביים והעלאת רמת הביטחון והדימוי העצמי של הילד/ה.

אנשים המבצעים פעילות גופנית סדירה ואימונים גופניים בגילאים צעירים וממשיכים ליהנות מאורח חיים פעיל כמבוגרים ממתנים את קצב הירידה הטבעית ברמת הכושר האירובי, הכושר השרירי והגמישות הנלווית לעליה בגיל ולאורח חיים יושבני ולפיכך שומרים על עצמאות תפקודית רבה יותר לכל אורך חייהם.

מקום האימון

מקום האימונים נקבע על פי בחירתו המועדפת של המתאמן וסוג האימון, לרבות; אימונים בפארק (Outdoor Training) הסמוך לאזור המגורים של המתאמן, אימונים בחדר הכושר בבית הלקוח או במועדון הספורט (קאנטרי).
האימונים מתקיימים בערים: חדרה, נתניה, הרצליה, תל אביב, רמת גן ועוד.

תכני האימון

  • שיפור הכושר האירובי (סבולת לב ריאה) באמצעות פעילות אירובית מגוונת (הליכה, ריצה, שחייה, משחקי כדור ועוד) בהתאם להעדפות המתאמן ומטרות האימון.
  • שיפור הכושר השרירי – סבולת כוח, העלאת מסת השריר (היפרטרופיה), כוח מרבי, כוח מתפרץ ועוד ע"י מערך תרגילי התנגדות מותאם ושימוש במגוון אביזרי כושר; TRX, משקולות חופשיים, גומיות כוח, בוסו, פיטבול סולם קואורדינציה ועוד
  • שיפור הגמישות – תרגילי תנועה ומתיחות להקניית טווחי תנועה אופטימאליים.
  • שיפור היכולת העצבית שרירית – קואורדינציה, זריזות, שיווי משקל סטטי/ דינמי, תפיסה חושית (קינסתזיה/פרופריאוספטיקה) ועוד.
  • שיפור היכולות המוטוריות והכישורים הספורטיביים כדוגמת; ריצה, שחייה, מיומנויות אתלטיות, מיומנויות כדור ועוד.
  • טיפול בליקויי יציבה ושיפור התפקוד התנועתי – להקניית דפוסי תנועה ויציבה אופטימליים (במסגרת אימון כושר אישי).
  • חיזוק התשתית הגופנית התפקודית ושיפור השליטה המוטורית – חיזוק שרירי הליבה ולימוד השליטה המוטורית בשרירי הליבה ומנח אגן ניטרלי.
  • בהיבט הרגשי – הקניית תחושת סיפוק, הגברת תחושת המסוגלות, הגברת הביטחון העצמי והדימוי העצמי, שיפור במצב הרוח, העצמה, הכרה בחוזקות ועוד.
  • הקניית הרכב גוף תקין –  מתייחס לכמויות היחסיות של מסת השומן ומסת הגוף הרזה (כגון השלד, השרירים, השיניים ונוזלי הגוף). בריאות ותוחלת חיים נפגעות במצבים של עודף משקל הנובע מהשמנה או תת משקל, שסיבותיו עשויות להיות תת שומן או מסת גוף רזה ירודה.

    במצב של השמנה ומסת גוף רזה ירודה הקניית הרכב גוף תקין מתאפיינת בהפחתת מסת השומן והעלאת מסת השריר באמצעות אימון גופני, התאמת תפריט תזונה אישי המכוון לירידה במשקל ואימוץ הרגלי אכילה נכונה.

    תכנית האימונים מדגישה את החשיבות של התאמת תפריט תזונה אישי על ידי דיאטן קליני על מנת להעניק למתאמן את כלל מרכיבי התזונה האופטימליים הנחוצים לגדילתו, להקניית הרכב גוף תקין ולשיפור רמת כושרו הגופני לאורך תכנית האימונים.

מסגרת האימון

תוכנית האימון מתאפשרת בשתי מסגרות, על פי בחירתכם:

1. אימון כושר אישי לילדים ולנוער
אימון פרטני המבוסס על התאמת תוכנית אימון אישית רבת מרכיבים על פי צרכיו, יכולותיו ומגבלותיו של המתאמן.

הערה: למעוניינים ניתן לשלב בתוכנית אימון הכושר האישית,  אימון אישי לחיים ( קואוצ'ינג) המעניק התייחסות מקצועית להיבטים המנטאליים/ הרגשיים הנלווים לתהליך להקניית הרגלי אורח חיים בריא וספורטיבי.

ההתייחסות להיבטים המנטאלים במסגרת אימון אישי לחיים תסייע למתאמן/ת בהגברת יכולת המסוגלות העצמית ויחסו האישי לפעילות גופנית, ביצירת שינוי הרגלים הדרגתי, חוויתי, ארוך טווח  ומהנה  וכמובן ביישום מוצלח של תוכנית הפעילות הגופנית והרגלי חיים בריאים נוספים הן במהלך תקופת אימון הכושר האישית והן בסיומה באופן עצמאי.

2. אימון כושר קבוצתי לילדים ולנוער
באימון הקבוצתי שואב היחיד את כוחו מהקבוצה המהווה עבורו מנוע דחיפה להתמדה מנטאלית וגופנית בתהליך לשיפור הכושר הגופני והקניית אורח חיים בריא לצד רכישה ושכלול מיומנויות חברתיות (דחיית סיפוקים, יכולת היחיד לפעול בקבוצה , הדדיות, תרומת היחיד לקבוצה ולהיפך ועוד).

מספר המתאמנים המצומצם בקבוצה (עד חמישה מתאמנים) מאפשר מתן יחס אישי ומקצועי לכל ילד/ה.