אודות האימון
אימון שחייה בקבוצה מהווה פתרון מושלם לכל אחד ואחת מכם/ן המעוניינים ליהנות הן מהיתרונות הגופניים, הבריאותיים והמנטליים של השחייה והן מההווי החברתי.

באימון הקבוצתי שואב היחיד את כוחו מהקבוצה המהווה עבורו מנוע דחיפה להתמדה מנטלית וגופנית בתהליך.

האימון הקבוצתי מאפשר לקבוצת השחיינים  ליהנות מהדרכה וליווי מקצועי ומתכנית אימונים מגוונת, מבוקרת והדרגתית התואמת לרמת כושרם הגופני.

תכנית האימונים הנה רב מערכתית וכוללת בנוסף לאימוני השחייה, אימונים לשיפור מרכיבי כושר גופני נוספים לרבות, אימוני התנגדות/כוח וגמישות.

לפרטים נוספים ולפגישת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו ל: 052-2481656
או מלאו את פרטיכם 👇 ואשמח ליצור עמכם קשר בהקדם.

rsz_avi_3501a

למי מיועד האימון ?
אימוני שחייה בקבוצה מיועדים למתחילים, חובבנים,  שחיינים פעילים וטריאתלטיים השואפים לקדם ולשפר את ביצועיהם והישגיהם האישיים בענף השחייה.


מקום האימון
אימוני השחייה הקבוצתיים מתקיימים בבית הלקוח אשר ברשותו בריכת שחייה פרטית או במועדון הספורט (קאנטרי).

האימונים מתקיימים בערים: חדרה, נתניה, הרצליה, תל אביב, רמת גן ועוד.

* פרטים על מיקום מועדון הספורט (הקאנטרי) בקרבת אזור מגוריכם בו מתקיימים האימונים יימסרו בעת ההתקשרות.

rsz_avi_3516a

סוגי אימון

א. לימוד שחייה לכל הגילאים (החל מגיל  5 שנים).
ב. שיפור סגנון ולימוד סגנונות שחייה נוספים.
ג. אימון שחייה בריאותי.
ד. אימון שחייה תחרותי לשיפור הישגים.
ה. אימון שחייה לשחייני טריאתלון.

לימוד שחייה לילדים
היקף תכנית האימון ותכניה

תכנית האימון  המלאה מבוססת על  4 אימונים מודרכים בשבוע.

תכנית האימונים המלאה הינה בגדר המלצה. ניתן להירשם לאימוני השחייה בלבד.

להלן תכני האימון בתוכנית האימונים המלאה:

  • 2 אימוני שחייה מודרכים בשבוע.
    לאחר אימון השחייה יבוצע מערך תרגילי תנועה ומתיחות לשיפור הגמישות והקניית טווחי תנועה אופטימליים.
    משך האימון: 90 דק'.
  • 2 אימוני התנגדות בשבוע לשיפור הכושר השרירי ולשיפור תפקודה של היכולת העצבית – שרירית (שיווי משקל, קואורדינאציה, קינסטזיה, זמן תגובה ועוד).
    משך האימון: 60 דק'.

האימון כולל תרגילי התנגדות המתבצעים במגוון מנחים ועמדות מוצא שונות המדמות את התנועה התפקודית והספורטיבית הרלוונטית לענף השחייה.

באימון נעשה שימוש במגוון רחב של אביזרי כושר לרבות; פיטבול, בוסו , TRX, משקולות יד, גומיות כוח  ועוד.

לכתבה בנושא האימון הפונקציונאלי  לחץ כאן.

מספר המתאמנים בקבוצה

מספר המשתתפים בקבוצת לימוד שחייה מוגבל לעד  2 שחיינים.
מספר המשתתפים בקבוצת אימון שחייה מוגבל לעד 6  שחיינים/ מסלול, בבריכה של 25 מטר וזאת במטרה להעניק מענה מקצועי ויחס אישי לכל שחיין.

בדיקת כשירות רפואית וכושר גופני

האמירה "נפש בריאה בגוף בריא" צופנת בחובה קריאה לפעילות גופנית סדירה.
פעילות גופנית חיונית לכל אדם וניתן להתחיל בה בכל גיל וזמן. עם זאת, לפני שמתחילים ביישומה יש לבצע בדיקת כשירות רפואית ואבחון תפקודי  – גופני מקיף.

מטרות המבדקים

  • הגדרת פרופיל רפואי – בריאותי אישי.
  • מתן אישור רפואי הקובע כי הנך כשיר מבחינה רפואית – בריאותית להתחלת יישום תכנית האימון הגופנית.
  • קביעת פרופיל כושר גופני אישי  – קביעת רמת הכושר הגופני הבריאותית והספורטיבית שלך ביחס לערכי רמות הכושר באוכלוסייה הבריאה ולמדדי הביצוע הפיזיולוגיים בענף השחייה.
  • הגדרת מדדים אנתרופומטריים – משקל, BMI, מסת שומן, מסת שריר ועוד.
  • הגדרת מצב הכניסה שלך לתוכנית האימון כאמצעי להערכת התקדמותך בהיבט הבריאותי ובהיבט רמת הכושר הגופני האישית לאורך תקופת האימונים.
  • הגדרת יעדים ראליים וברי השגה.

שימו לב ! תכנית פעילות גופנית אשר אינה מותאמת למצבך הגופני – בריאותי ורמת הכושר שלך תביא להחמצת המטרה ועשויה לפגוע בבריאותך.


א. בדיקה רפואית
הבדיקה הרפואית מתבצעת על ידי רופא המשפחה שלך ורופא ספורט אשר אליו תופנה עם קבלתך לתכנית.
להלן, פרטי הבדיקה הרפואית;

  • תשאול מקיף (אנמנזה) המתבסס על שאלון רפואי שהנבדק ממלא כחלק מהערכה רפואית לפני התחלת אימון גופני. התשאול עוסק בנושאים, כגון; היסטוריה רפואית אישית ומשפחתית, בדיקות רפואיות, מחלות, בעיות אורטופדיות/כאבים, טיפולים תרופתיים קבועים, הרגלי הפעילות הגופנית ואורח חיים (תזונה, שתיית אלכוהול, עישון וכדומה) ועוד.
  • בדיקה גופנית על ידי רופא המשפחה ורופא ספורט לרבות; מדידת ערכי לחץ דם ודופק במנוחה, בדיקה אורטופדית, בדיקת לב, ריאות ובטן ועוד.
  • בדיקת דם בצום במרפאה ופענוח ערכי המדדים השונים – רמת הסוכר (גלוקוז), פרופיל שומנים (טריגליצרידים, כולסטרול כללי, LDL, HDL), המוגלובין, ברזל, HbA1c , סידן, B12 , חומצה פולית  (B9 ) ועוד.
  • מבדק מאמץ מורחב (CPET- Cardio Pulmonary Exercise Test) על מסילה או אופניים ארגומטריים המתבצעת במרכזים לרפואת ספורט.
    מטרות בדיקת המאמץ הן:  קביעת רמת הכושר האירובי, בדיקת תגובות הלב למאמץ ובמנוחה (רישום הפעילות החשמלית בלב – אק"ג), ערכי לחץ הדם, התבנית הנשימתית, תחושת הנבדק למאמץ מדורג, יכולת  ההתאוששות ממאמץ, זיהוי הדופק המרבי, צריכת החמצן המרבית, זיהוי הסף האנאירובי הנשימתי (המקביל לסף חומצת החלב), זיהוי/ שלילת עדות לאיסכמיה, הפרעות קצב, הפרעות בתפקודי נשימה ועוד.
    בהתאם לתוצאות המבדק תקבע הכשירות הרפואית של המתאמן לאימון גופני.

הערות:

  • בדיקות רפואיות נוספות יתבצעו במידת הצורך לפי התוויה רפואית.
  • מרכיבי הבדיקה הרפואית נתונים לשיקול דעתו ולהחלטתו של הרופא המטפל בלבד ועל כן עשויים להיות שונים מאילו שצוינו לעיל למעט בדיקת הדם ובדיקת המאמץ.


ב. אבחון בריאות וכושר גופני

האבחון התפקודי – בריאותי ואבחון הכושר גופני מתבצעים במהלך מפגשי האימון הראשונים על ידי מאמן הכושר האישי תומר גבע. להלן, פרטי האבחון:

  • תשאול מקיף (אנמנזה) העוסק בנושאים – היסטוריה בריאותית, בדיקות רפואיות, מחלות, בעיות אורטופדיות/כאבים, טיפולים תרופתיים קבועים, הרגלי הפעילות הגופנית ואורח חיים (תזונה, שתיית אלכוהול, עישון וכדומה) ועוד.
  • בדיקת מדדים אנתרופומטריים –  משקל, גובה, מדד מסת הגוף (BMI – Body Mass Index), אחוזי שומן, מסת שריר, היקפים ועוד.
  • אבחון היציבה והתפקוד התנועתי
  • מבדקי גמישות וטווחי תנועה
  • מבדק לקביעת רמת הכושר האירובי – רמת הכושר האירובי נקבעת באמצעות מבדק מאמץ מורחב (CPET- Cardio Pulmonary Exercise Test) בו נמדדת צריכת החמצן המרבית (צח"מ, Vo2max) והסף האנאירובי הנשימתי (המקביל לסף חומצת חלב).
    צריכת חמצן מרבית משמשת מדד פיזיולוגי להערכת הכושר האירובי (Cardiorespiratory), המשקף את ההספק האירובי המרבי (קיבולת אירובית).
    הסף האנאירובי הנשימתי / הסף חומצת חלב משמש מדד פיזיולוגי מקובל להערכת הסבולת האירובית של המתאמן ומשקף את יכולתו לבצע מאמצים ממושכים ועצימים (מעל 20 דקות) ללא הצטברות משמעותית של חומצת חלב בשרירים הפעילים ובדם.
  • בדיקת תפקודי נשימה (ספירומטריה)
  • מבדקי כושר לקביעת רמת הכושר שרירי – סבולת כוח שריר, כוח מרבי, כוח מתפרץ, יחס רצוי בין קבוצות שרירים מנוגדות ועוד.
  • מבדקי כושר לקביעת רמת היכולת העצבית שרירית – קואורדינציה, שיווי משקל סטאטי ודינאמי, תפיסה חושית (קינסתזיה) זריזות, זמן תגובה ועוד.
  • ניתוח תוצאות בדיקות הדם  להערכת המצב הבריאותי, יכולת התפקוד הגופני במאמץ ולזיהוי גורמי סיכון למחלות לב – כלי דם ומחלות מטבוליות.

הערות:

  • במידת הצורך ישולבו בדיקות נוספות וזאת בהתאם למצבך הבריאותי, גילך, ההנחיות הרפואיות ומטרות האימון שלך.

מעקב ובקרה בתכנית האימונים                                                                                 

במהלך תקופת האימונים יבוצעו מספר מבדקים שונים אשר ישמשו כאמצעי בקרה להערכת התקדמותך בתוכנית האימונים ומידת השגת מטרות האימון שנקבעו עבורך.  תוצאות המבדקים יאפשרו ביצוע התאמות ושינויים בתוכנית האימונים האישית שלך  בהתאם למדדי הביצוע הפיזיולוגיים הדרושים בענף השחייה.

  • מבדקי שחייה וכושר גופני
  • בדיקת מדדים אנתרופומטריים  – משקל, BMI, מסת השומן, מסת שריר ושומן ויסראלי באמצעות מכשיר מדידת מוליכות חשמלית של הרקמות בגוף (BIA=Bioelectrical Impedance Analysis).
    מדידה זאת משמשת להערכת התקדמותך בתהליך האימון עד להשגת הרכב גוף תקין ובריא (ירידה באחוזי שומן ועלייה במסת השריר) .

לכתבה בנושא "השחייה" –  לחץ כאן