האימון הקבוצתי

באימון הקבוצתי שואב היחיד את כוחו מהקבוצה המהווה עבורו מנוע דחיפה להתמדה מנטאלית וגופנית בתהליך להקניית אורח חיים בריא.

מספר המתאמנים המצומצם בקבוצה (עד שישה מתאמנים) מאפשר אינטימיות ומתן יחס אישי ומקצועי לכל מתאמן.

האימון הקבוצתי מאפשר למתאמנים ליהנות מהדרכה וליווי מקצועי ומתוכנית אימונים מותאמת, מגוונת, מבוקרת,הדרגתית ומאוזנת.

לפרטים נוספים ולפגישת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו ל: 052-2481656
או מלאו את פרטיכם 👇 ואשמח ליצור עמכם קשר בהקדם.

young and attractive people group doing fitness exercisesלמי מיועד האימון? 

  • כל אדם (גברים ונשים כאחד), לרבות – ילדים, בני נוער, מבוגרים (18+) וקשישים (65+), המעוניין ביצירת שינוי
    מעמיק בכושרו הגופני, בריאותו, מצב רוחו ואיכות חייו באמצעות אימוץ הרגלי פעילות גופנית סדירה ואורח חיים בריא.
  •  אנשים הסובלים מעודף משקל ו/או עם גורמי סיכון נוספים למחלות לב – כלי דם, כגון; יתר שומנים בדם (דיסליפדמיה), סוכרת,  יתר לחץ דם, תסמונת מטאבולית, עישון, מתח נפשי, הרגלי תזונה לקויים ועוד.

הערה: מתאמנים עם גורמי סיכון ומחלות כרוניות מחויבים בהערכה רפואית על ידי רופא ספורט והרופא המטפל טרם השתתפותם הפעילה בתוכנית הפעילות הגופנית הקבוצתית.


מספר המתאמנים בקבוצה
מספר המשתתפים בקבוצה מוגבל לעד  6 מתאמנים מתוך מטרה להעניק  מענה מקצועי ויחס אישי לכל משתתף.


מקום האימון
אימוני כושר קבוצתיים מתקיימים בפארק באוויר הפתוח (Outdoor Training) *באזורים הבאים לפי בחירה:

  • תל אביב – פארק  הירקון
  • רמת גן – הפארק הלאומי
  • הרצליה – ספורטק
  • נתניה
  • עמק חפר – פארק נחל אלכסנדר וסביבתו
  • חדרה
  • קיסריה

* קיימת אפשרות לאימון כושר קבוצתי גם בחדר הכושר הפרטי שברשות המתאמנים או במועדון הספורט (קאנטרי) בו הם מנויים, בכפוף למתן אישור הנהלת מועדון הספורט.

לפרטים נוספים ולפגישת ייעוץ ללא עלות התקשרו עכשיו ל: 052-2481656
או מלאו את פרטיכם 👇 ואשמח ליצור עמכם קשר בהקדם.

 

היקף תוכנית האימונים ותכניה

תכנית האימון מיועדת לשיפור הכושר הגופני הבריאותי ולהפחתת גורמי סיכון הקשורים לבריאות הלב וכלי הדם, לרבות; עודף משקל, עישון, הרגלי תזונה לקויים, רמות גבוהות של סוכר ושומנים בדם, יתר לחץ דם ועוד. 

תכנית האימונים המלאה הנה רבת מרכיבים ומבוססת על 4 אימונים מודרכים בשבוע.

תכנית האימונים המלאה מבוססת על 5 מרכיבי הכושר הגופני הבריאותי הבאים; סבולת לב ריאה, כוח שריר, גמישות , יכולת עצבית – שרירית (קואורדינאציה, שיווי משקל, זמן תגובה, זריזות, קינסטזיה ועוד) והקניית הרכב גוף תקין (יחס נורמלי בין מסת שומן ומסת הגוף הרזה).

בתכנית מושם הדגש על הקניית הרכב גוף תקין המושג באמצעות השילוב של תכנית הפעילות הגופנית, הקניית הרגלי תזונה נכונה והתאמת תפריט תזונה אישי על ידי דיאטן קליני לכל מתאמן (בניית תפריט אישי כרוכה בתשלום נוסף).

הערה:
תכנית האימונים המלאה הנה בגדר המלצה. ניתן להירשם גם לאימון התנגדות/כוח בלבד.

להלן מרכיבי תכנית האימון המלאה:

  • 2 אימוני ריצה בשבוע לשיפור הכושר האירובי (סבולת לב ריאה)
    הערה: עבור מתאמנים אשר פעילות הריצה אינה מתאימה עבורם תתבסס תכנית האימון על אימוני הליכה.
    בחלק המסיים של האימון יבוצעו מגוון תרגילי תנועה ומתיחות לשיפור הגמישות והקניית טווחי תנועה אופטימאליים
    משך האימון: 60 דק'.
  • 2 אימוני כוח/התנגדות בשבוע לשיפור הכושר השרירי לרבות; חיזוק שרירי הליבה, שיפור סבולת כוח שריר, העלאת מסת השריר – היפרטרופיה ועוד. בנוסף לכך יושם הדגש על שיפור תפקודה של היכולת העצבית – שרירית לרבות; שיווי משקל, קואורדינאציה, קינסתזיה, זריזות, זמן תגובה ועוד.
    משך האימון: 60 דק'.
    האימון כולל תרגילי התנגדות המתבצעים במגוון מנחים ועמדות מוצא שונות בשילוב תרגילים פונקציונליים לשיפור היכולות התפקודיות היום יומיות והספורטיביות בדגש על מיומנויות ההליכה והריצה.
    באימון נעשה שימוש במגוון רחב של אביזרי כושר לרבות; פיטבול, בוסו , TRX, משקולות יד, גומיות כוח  ועוד. לכתבה בנושא האימון הפונקציונאלי  לחץ כאן.

אימון ריצה קבוצתי - קבוצת ריצה גברים ונשים צעירים לובשים בגדי ספורט

בדיקת כשירות רפואית, כושר גופני ויציבה

האמירה "נפש בריאה בגוף בריא" צופנת בחובה קריאה לפעילות גופנית סדירה.
פעילות גופנית חיונית לכל אדם וניתן להתחיל בה בכל גיל וזמן. עם זאת, לפני שמתחילים ביישומה יש לבצע בדיקת כשירות רפואית ואבחון תפקודי  – גופני מקיף.

מטרות המבדקים

  • הגדרת פרופיל רפואי – בריאותי אישי.
  • מתן אישור רפואי הקובע כי הינך כשיר מבחינה רפואית – בריאותית להתחלת יישום תכנית האימון הגופנית.
  • קביעת פרופיל כושר גופני אישי  – קביעת רמת הכושר הגופני הבריאותית והספורטיבית שלך ביחס לערכי רמות הכושר באוכלוסייה הבריאה ולמדדי הביצוע הפיזיולוגיים בענף.
  • הגדרת מדדים אנתרופומטריים – משקל, BMI, מסת שומן, מסת שריר ועוד.
  • הגדרת מצב הכניסה שלך לתוכנית האימון כאמצעי להערכת התקדמותך בהיבט הבריאותי ובהיבט רמת הכושר הגופני האישית לאורך תקופת האימונים.
  • הגדרת יעדים ראליים וברי השגה.

שימו לב ! תכנית פעילות גופנית אשר אינה מותאמת למצבך הגופני – בריאותי ורמת הכושר שלך תביא להחמצת המטרה ועשויה לפגוע בבריאותך.


א. בדיקה רפואית
הבדיקה הרפואית מתבצעת על ידי רופא המשפחה שלך ורופא ספורט אשר אליו תופנה עם קבלתך לתכנית.
להלן, פרטי הבדיקה הרפואית;

  • תשאול מקיף (אנמנזה) המתבסס על שאלון רפואי שהנבדק ממלא כחלק מהערכה רפואית לפני התחלת אימון גופני. התשאול עוסק בנושאים, כגון; היסטוריה רפואית אישית ומשפחתית, בדיקות רפואיות, מחלות, בעיות אורטופדיות/כאבים, טיפולים תרופתיים קבועים, הרגלי הפעילות הגופנית ואורח חיים (תזונה, שתיית אלכוהול, עישון וכדומה) ועוד.
  • בדיקה גופנית על ידי רופא המשפחה ורופא ספורט לרבות; מדידת ערכי לחץ דם ודופק במנוחה, בדיקה אורטופדית, בדיקת לב, ריאות ובטן ועוד.
  • בדיקת דם בצום במרפאה ופענוח ערכי המדדים השונים – רמת הסוכר (גלוקוז), פרופיל שומנים (טריגליצרידים, כולסטרול כללי, LDL, HDL), המוגלובין, ברזל, HbA1c , סידן, B12 , חומצה פולית  (B9 ) ועוד.
  • מבדק מאמץ מורחב (CPET- Cardio Pulmonary Exercise Test) על מסילה או אופניים ארגומטריים המתבצעת במרכזים לרפואת ספורט.
    מטרות בדיקת המאמץ הן:  קביעת רמת הכושר האירובי, בדיקת תגובות הלב למאמץ ובמנוחה (רישום הפעילות החשמלית בלב – אק"ג), ערכי לחץ הדם, התבנית הנשימתית, תחושת הנבדק למאמץ מדורג, יכולת  ההתאוששות ממאמץ, זיהוי הדופק המרבי, צריכת החמצן המרבית, זיהוי הסף האנאירובי הנשימתי (המקביל לסף חומצת החלב), זיהוי/ שלילת עדות לאיסכמיה, הפרעות קצב, הפרעות בתפקודי נשימה ועוד.
    בהתאם לתוצאות המבדק תקבע הכשירות הרפואית של המתאמן לאימון גופני.

הערות:

  • בדיקות רפואיות נוספות יתבצעו במידת הצורך לפי התוויה רפואית.
  • מרכיבי הבדיקה הרפואית נתונים לשיקול דעתו ולהחלטתו של הרופא המטפל בלבד ועל כן עשויים להיות שונים מאילו שצוינו לעיל למעט בדיקת הדם ובדיקת המאמץ.


ב. אבחון בריאות וכושר גופני

האבחון התפקודי – בריאותי ואבחון הכושר גופני מתבצעים במהלך מפגשי האימון הראשונים על ידי מאמן הכושר האישי תומר גבע. להלן, פרטי האבחון:

  • תשאול מקיף (אנמנזה) העוסק בנושאים – היסטוריה בריאותית, בדיקות רפואיות, מחלות, בעיות אורטופדיות/כאבים, טיפולים תרופתיים קבועים, הרגלי הפעילות הגופנית ואורח חיים (תזונה, שתיית אלכוהול, עישון וכדומה) ועוד.
  • בדיקת מדדים אנתרופומטריים –  משקל, גובה, מדד מסת הגוף (BMI – Body Mass Index), אחוזי שומן, מסת שריר, היקפים ועוד.
  • אבחון היציבה והתפקוד התנועתי
  • מבדקי גמישות וטווחי תנועה
  • מבדק לקביעת רמת הכושר האירובי – רמת הכושר האירובי נקבעת באמצעות מבדק מאמץ מורחב (CPET- Cardio Pulmonary Exercise Test) בו נמדדת צריכת החמצן המרבית (צח"מ, Vo2max) והסף האנאירובי הנשימתי (המקביל לסף חומצת חלב).
    צריכת חמצן מרבית משמשת מדד פיזיולוגי להערכת הכושר האירובי (Cardiorespiratory), המשקף את ההספק האירובי המרבי (קיבולת אירובית).
    הסף האנאירובי הנשימתי / הסף חומצת חלב משמש מדד פיזיולוגי מקובל להערכת הסבולת האירובית של המתאמן ומשקף את יכולתו לבצע מאמצים ממושכים ועצימים (מעל 20 דקות) ללא הצטברות משמעותית של חומצת חלב בשרירים הפעילים ובדם.
  • בדיקת תפקודי נשימה (ספירומטריה)
  • מבדקי כושר לקביעת רמת הכושר שרירי – סבולת כוח שריר, כוח מרבי, כוח מתפרץ, יחס רצוי בין קבוצות שרירים מנוגדות ועוד.
  • מבדקי כושר לקביעת רמת היכולת העצבית שרירית – קואורדינציה, שיווי משקל סטאטי ודינאמי, תפיסה חושית (קינסתזיה) זריזות, זמן תגובה ועוד.
  • ניתוח תוצאות בדיקות הדם  להערכת המצב הבריאותי, יכולת התפקוד הגופני במאמץ ולזיהוי גורמי סיכון למחלות לב – כלי דם ומחלות מטבוליות.

הערות:

  • במידת הצורך ישולבו בדיקות נוספות וזאת בהתאם למצבך הבריאותי, גילך, ההנחיות הרפואיות ומטרות האימון שלך.

 

מעקב ובקרה בתוכנית אימון הכושר הקבוצתי                                                                                        

במהלך תקופת האימונים יבוצעו מספר מבדקים שונים אשר ישמשו כאמצעי בקרה להערכת התקדמותך בתוכנית האימונים ומידת השגת מטרות האימון שנקבעו עבורך.  תוצאות המבדקים יאפשרו ביצוע התאמות ושינויים בתוכנית האימונים במידת הצורך.

  • בדיקת מדדים אנתרופומטריים  – משקל, BMI, מסת השומן, מסת שריר ושומן ויסראלי באמצעות מכשיר מדידת מוליכות חשמלית של הרקמות בגוף (BIA – BIOELECTRIC IMPEDANCE ANALYSIS)
    מדידה זאת משמשת להערכת התקדמותך בתהליך האימון עד להשגת הרכב גוף תקין ובריא (ירידה באחוזי שומן ועלייה במסת השריר) .
  • פענוח תוצאות בדיקת הדם – אחת לחצי שנה (או קודם לכן אם קיימת דרישה רפואית) יומלץ לבצע בדיקת דם נוספת לצורך מעקב אחר המדדים השונים אשר להם נודעת השפעה בריאותית וספורטיבית, לרבות, רמות הסוכר והשומנים בדם המהווים חלק מגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם ומחלות מטבוליות כמו סוכרת מבוגרים. בנוסף, משמשת הבדיקה להערכת  מדדים נוספים בדם אשר להם נודעת השפעה על הביצועים הגופניים הספורטיביים.
  • ניטור (מדידה) רמת לחץ הדם ודופק  – בכל אימון יבוצע ניטור של רמת הדופק ולחץ הדם במנוחה, במאמץ ובסיום הפעילות. מדידת רמת לחץ הדם והדופק באימון משמשים כבקרה להסתגלות מערכות הגוף למאמץ, רמת עצימות הפעילות לרמת הכושר הגופני ומצבך הבריאותי וכן להערכת רמת שיפור הכושר הגופני שלך.ניטור מדדים פיסיולוגיים אלו באימון חשובה במיוחד עבור מתאמנים הסובלים מיתר לחץ דם ו/או  מחלות לב ו/או תסמונת מטאבולית ומהווה חלק מההנחיות  לפעילות גופנית מותאמת .
  • ניטור רמת הסוכר –  מתאמנים המאובחנים כסוכרתיים או פרה סוכרתיים תנוטר רמת הסוכר בדם לפני הפעילות הגופנית ובסיומה. ניטור רמת הסוכר בדם מהווה חלק מהנחיות לפעילות גופנית מותאמת לחולי סוכרת ומשמשת אמצעי בקרה אחר רמת הסוכר בדם ובכך תורמת להפחתת הסיכון למצבים של היפוגליקמיה (ירידה ברמת הסוכר  מתחת לנורמה) או היפרגליקמיה (רמת סוכר גבוהה מהתקין) לפני או במהלך האימון הגופני.
  • מבדקי כושר תקופתיים  – במהלך תקופת האימונים תתבצע הערכתם של מרכיבי הכושר הגופני השונים (אירובי, כוח, גמישות ועוד) באמצעות סדרת מבדקי כושר תקופתיים. מבדקים אלו משמשים אמצעי להערכת רמת ההתקדמות שלך באימון וביצוע שינויים והתאמות בתוכנית האימונים האישית שלך במידת הצורך.

שימו לב !  תכנית פעילות גופנית אשר אינה מותאמת למצבך הגופני – בריאותי ורמת הכושר שלך תביא להחמצת  המטרה ועשויה לפגוע בבריאותך.

חזרה לדף בנושא אימון כושר אישי